Tuesday 15 August 2017

Vs System Handels Kortspel Regler


Vs System Marvel Trading Card Game Review. Vs System Marvel Trading Card Game Review - Recenserat av Kidzworld den 27 december 2006.Upper Decks nya Marvel Trading Card Game använder Versus System reglerna - kolla här för en kortspel recension av din favorit mutant hjältar skurar. Upper Däck de galna spelarna bakom Yu-Gi-Oh-kortspelet och några andra coola leksaker har just vridit den roliga knoppen upp till 11 med deras nya Marvel Trading Card Game Detta spel använder sina nya Vs System regler för att gropa X-Men-mutanter som Wolverine Nightcrawler, Storm och resten mot alla de dåliga nyheterna serietidningar och filmskurkar som Magneto Mystique, Dr Doom, Sentinels och mer. Kolla in spelkontrollen nedan. Mörkhandelskortspel Mutant Mayhem Info. Marvel TCG låter dig duell mot dina vänner med dina fave mutanthjältar och skurkar med övre däckets nya Vs-system. Så fungerar det att korten i din hand blir sätta ner och används som dina resurser pekar på att betala för din superdrivna krigare reso urce kort kan också användas för att driva upp dina mutanter i strid och göra andra saker Om du hammar din motståndares tecken tillräckligt hårt, kommer din motståndare att förlora uthållighetspoäng och när de löper, blir de rostade. Märk Trading Card Game Super Power . Det finns ett absolut antal coola saker i Marvel TCG. Helt av fladdermusen har alla kort helt nytt konstverk gjort av serietidskonstnärerna själva och de ser fantastiska ut. Spelet är också lätt att lära sig, spelar snabbt och alla tar deras tur samtidigt som ingen fastnat och en annan man tar sin tur. Några spelare kommer inte att sitta fast och köpa ett ton kort för att få deras fave superkaraktärer antingen Det finns många olika versioner av varje stor stjärna - Wolverine, Spider-Man Magneto, etc. - och du kan få de svagare verkligen enkelt. Dessutom kommer det att finnas massor av nya superhjältar, inklusive DC-hjältar som Batman Superman och Justice League. Det finns även planer på Image-tecken som Spawn to show up. Finally det finns en stor turnering liga i verk där alla kommer att kunna vinna exklusiva promo kort priser, stipendier och massor av ogudaktiga saker. Märvel Trading Card Game Super Villainy. Det skulle vara trevligt att det finns någon form av återhämtningsmekanism så om du börjar få din rumpa sparkad har du något sätt att vända duellen runt, men det är det enda som saknas från det här spelet. Märvel Trading Card Game Final Showdown. Marvel Trading Card Game Thumbs Up. Awesome comic - boka konstverk. Lätt att leka med dina fave superhjältar och skurkar. Toner av turneringar och priser för att vinna. Mer Marvel, DC och Image super karaktärer kommer upp. Märvel Trading Card Game Thumbs Down. En sätt att återhämta sig från att få din rumpa sparkade skulle var bra. Märvel Trading Card Game Rating. Related Stories. Dragonball Z Trading Card Singles. eBay bestämmer detta pris genom en maskin lärd modell av produktens säljpriser under de senaste 90 dagarna. eBay bestämmer trendingpriset genom en maskin lärt modell av produktens försäljningspriser under de senaste 90 dagarna Nytt hänvisar till ett helt nytt, oanvändt, oöppnat, oskadat objekt och Used refererar till ett föremål som tidigare har använts. Top Rated Plus. Sellers med högsta köparbetyg. Returnerar, pengar tillbaka. Skickar på en arbetsdag med tracking. Top Rated Plus. Sellers med högsta köparen ratings. Returns, money back. Ships på en arbetsdag med tracking. Search refinements. CCG Individual Cards. Card Condition. Item Location. Delivery Options. Additional site navigation. This page last updated Mar-15 06 05 Antal bud och budbelopp kan vara lite föråldrade Se varje lista för internationella fraktalternativ och kostnader. Välkommen till andra del av övre däck s Introduktion till Vs System 2PCG Idag ska vi titta på några av de saker som har förändrats i Vs System 2PCG från det ursprungliga Vs System TCG För att beskriva dessa förändringar och ge en viss inblick i design och utvecklingsprocessen frågade vi Vs System 2PCG leaddesignern Danny Mandel för att ge dig ett kort genomgång Oavsett om du är en Vs-systemveteran som vill återvända till spelet, någon som alltid ville komma in i Vs System men kände sig skrämmad eller utesluten, eller kanske till och med någon som aldrig hört talas om Vs System och vill veta mer om det, bör den här artikeln fungera som en anständig primer för hur Vs System 2PCG kommer att spela. Slaget börjar snart, så gör dig redo Vs System 2PCG lanserar i sommar på Gen Con 2015. Det här är Danny Mandel som är ledande speldesigner för Vs-systemets återstart En hel del människor har undrat på vilka förändringar som har gjorts i spelet, så här går det. Här är en liten bakgrund på vem jag är och hur det här projektet kom till. Känn dig fri att hoppa framåt och komma till bra saker. Vi var tillbaka 2003 och var en av de fyra huvuddesignerna på det ursprungliga Vs System TCG tillsammans med Mike Hummel, Matt Hyra och Ed Fear. Jag arbetade på Vs System i några år och gick sedan vidare till jobbet på andra spel på Upper Deck, framförallt världens krig hantverk TCG Sedan gick jag in i videospel ett tag innan jag började en liten designstudio Super Awesome Games med Ben Cichoski en annan övre däckaluminium. När vår gamla vän Jason Brenner pingade oss för några år sedan om att arbeta tillsammans hoppade vi på chansen. första spelet för övre däck var Legendary Encounters En Alien Deck Building Game som var baserad på Devin Lows utmärkta Legendary A MARVEL Deck Building Game. Därefter pratade Jason till oss om att ta tillbaka Vs System. We hade flera bra diskussioner om spelet med Jason Vi diskuterade speldesign samlingsbarhet organiserad lek och mer Vi pratade om vilka faktorer som ledde till Vs Systems tidiga explosion och tillväxt och som ledde till att det skulle bli slut. Vi diskuterade marknaden och hur världen av spel och speldesign är annorlunda under 2015 från vad det var 2004 när Marvel Origins släpptes. Massor av tanke gick in i denna omstart, men för idag ska jag fokusera på speldesign När vi diskuterade designen med Jas på, vi fortsatte alla att komma tillbaka till en punkts tillgänglighet. Trots alla de ursprungliga Vs Systemets stora egenskaper var det ett relativt otillgängligt spel. Det hade massor av grundläggande regler att lära sig, som hur formationer fungerar, stun genombrott uthållighet förlust, vända upp Plot vrider eller spelar dem från handen, resurskostnader och tröskelkostnader, lagattacker och förstärkning, en fri återhämtning etc. Det var också utmanande att spela spelet än mindre spela bra eftersom det var så många saker att överväga speciellt formationssteget, Kontrollera dina ansiktsnedgångar om och om igen och gå ner på olika angreppssätt mentala flödesdiagram. Och eftersom spelet var utmanande ledde det ofta till långsammare varv och längre spel vilket innebar att man ens valde att spela ett obligatoriskt åtagande. Jag borde sluta här för en ögonblick och gör något klart När jag säger att det ursprungliga spelet var svårt menar jag inte att det var svårt för alla Men det var svårt för tillräckligt med spelare och för svårt för många potentiella spelare att det hu rt spelets totala livslängd. Så målet för det nya Vs-systemet var att hitta sätt att göra spelet mer inbjudande till så stor publik som möjligt, samtidigt som man behållde kärnmekanikerna som gjorde det ursprungliga Vs System så bra i första hand . Vi började med att titta på spelet från alla vinklar och vi lade allt på bordet. Vi diskuterade vilka aspekter av spelmotorn som var mest ikoniska och vilka var de mest överflödiga. Vi tittade på varje spelregel för att se vilka som bär deras vikt Det är vår uppfattning att i speldesign reglerar de färre det bättre både när det gäller tillgänglighet och elegans. Detta gäller särskilt i spel som Vs System där det finns så många regler på korten själva. Vi undersökte små frågor som om det var var värt att ha tröskelkostnader alls, stora problem som långsamma bildningssteg, strukturella problem som hur den branta karaktärskurvan förstorar vikten av att slå dina droppar och subtila problem som att öka potentialen för drama eller meningsfulla beslut under de första turen. I slutet tog vi väsentligen spelet ifrån varandra och satte det ihop i ett mer strömlinjeformat, snabbare spelarpaket. Det nya spelet har samma DNA som det gamla spelet, men som du ll se, många av dess system har blivit uppdaterade. Vad är det samma. Innan jag dyker in i förändringarna, här är en snabb rundgång av vad som är ungefär lika. Varje spelare har en Rack Row Rack och Rack Row Rack Row Rack Row brukade kallas Support Row. You ritar två kort per tur. Du kan spela vilket kort som en resurs, men vissa kort gör speciella saker i Resource Row. Du kan omorganisera dina tecken under ditt Formation Step. Characters direkt attackera varandra och få stunned och KO d. Many karaktärer har Flight och eller Range. There är Team Attacks. Characters är unika och det finns power-ups. Det finns plot twists men de arbetar lite annorlunda. Det finns platser men de arbetar mycket annorlunda. What s Different. Disclaimer 1 Det kan vara svårt att visualisera påverkan av några av dessa förändringar innan du har haft chans att faktiskt spela spelet. Disclaimer 2 För nu har jag bara tid att förklara ändringarna Om det finns intresse kan jag dyka in i resonemanget bakom varje förändring senare. Här är de stora skillnaderna mellan original Vs System och det nya Vs System 2PCG. Wounds istället för Endurance. Characters har en ny stat som kallas Hälsa När ett tecken blir bedövat, istället för att drabbas av brist eller genombrott, blir det ett sår. Om det tar för många sår , det blir KO d. Många tecken har bara 1 hälsa så de får KO d omedelbart när de bedöms. Det betyder att det är viktigt att skydda dem, eller åtminstone se till att de gör mycket innan de tas ut. Huvudtecken. Varje spelare börjar med en huvudkaraktär i spel som fungerar precis som vanliga tecken som heter stödande tecken, förutom när din huvudperson får KO du är ute av spelet De flesta huvudpersonerna har 5 eller 6 hälsa. Det finns mycket att säga om huvudtecken som hur b oxen kommer med 16 olika, och att de gör en stor däckbyggnadskrok, speciellt för nya spelare, men en sak som jag verkligen vill täcka är det, till skillnad från i de flesta spel där du har hjälte eller avatar, i Vs System 2PCG din Huvud tecken fungerar exakt som dina stödande tecken. Det har ATK och DEF och vissa har Flight eller Range. Det går i din fram - eller bakre raden och du kan flytta den under din formationssteg. Det kan attackera, lagattack och slagsmål i kamp, ​​precis som alla andra tecken. Det finns dock två stora skillnader 1 En handfull effekter hänvisar till huvudtecken specifikt 2 Varje huvudtecken har en nivå 1 och en nivå 2-version Du börjar med nivå 1-versionen och under spelet kan du spela upp till tjäna XP och nivåera upp det, göra det mer kraftfullt och låsa upp en ny Super Power Varje huvudtecken uppåt på ett annat sätt Captain America gillar Team Attacks, Thanos vill KO-figurer, Loki gillar Plot Twists etc, så under spelet i tillägg till försöker shore upp din styrelse närvaro eller få sår på din motståndares huvudkaraktär, har du ytterligare målet att utjämna din huvudtecken medan du försöker att förhindra din motståndare att göra samma. Fullständig återställning. Under återställningsfasen, alla dina bedövade tecken, inklusive din huvudtecken, kommer att återställa. Simplerrader och snabbare formationer. I det ursprungliga Vs-systemet skulle du placera några tecken i din främre rad och några i din bakre rad och bestämma vem som skyddade vem som var i Vs System 2PCG, alla Det som spelar roll är vem som är i fronten och som är på baksidan Om det finns någon som står inför fronten är alla tecken på baksidan skyddade. Denna förändring påverkar många saker om spelningen, men de stora är det dramatiskt påskyndar Formationssteget gör det lättare att skydda det bakre raden, det ökar värdet på sträckta och flygande karaktärer. Rangade karaktärsfiender får bara slå tillbaka om de också har intervall och flygande tecken kan attackera t han Back Row Det finns också mer subtila konsekvenser som att öka vikten av lagattacker, men du kommer att lista allt det där när du spelar. Individuell Turns och New Timing System. In Vs System 2PCG tar varje spelare sin egen tur är flera anledningar som vi slutade flytta bort från den delade tur för många och för invecklade att dyka in i dem nu, men en enkel anledning är att den enskilda vänder fart på spelet ett ton. Turnsekvensen är nu. Dragfas Rita två kort. Återställningsfasen Återställ och redo alla dina karaktärer. Byggfas Spela en resurs, rekrytera karaktärer, omordna din formation. Huvudfas Starta ett antal kämpar, en i taget. Efter din tur kan din motståndare bara spela plottvridningar eller använda krafter under Combat denna förändring ökar också taktens hastighet Varje Plot Twist och Super Power-tillstånd under vilken fas det kan användas, eller om du kan använda det under Combat. Revamped Resource System och Super Power. Du kan fortfarande spela vilket kort som helst som är vänd nedåt som en resurs, men det sätt som Plot Twists and Locations fungerar är annorlunda. Plot Twists spelas nu bara från din hand. Platser går in i spel uppåt och i stället för att ha egna krafter, spenderas de med ansiktet nedåt för att aktivera Super Powers som är kraftfulla effekter som finns på huvudtecken och några stödjande tecken. Det här är alla de stora mekanikerna i det nya Vs-systemet. Det finns mindre detaljer som exakt hur huvudtecken nivåer upp och vad mulliganregeln är och det finns några saker du kommer att känna sig snarare än att se som hur den smickre karaktärsstatkurvan tar påtryckt av att alltid slå din droppe på kurvan och hur du faktiskt kan spela en Plot Twist på tur 1 för att slå en strid på din väg Men jag föreställer mig att det blir lättare att förstå allt när du har korten i dina händer . Innan jag går ska jag säga en sak igen, jag inser att några av er kanske känner att det nya spelet helt enkelt inte är Vs System längre, jag kan verkligen inte argumentera med någon s åsikter. Allt jag kan säga är det, att göra den här produkten tog vi de saker vi älskade om original Vs System och försökte göra dem ännu bättre. Du borde antagligen ha fått varumärket igen, eftersom det skulle ha blivit bättre mottaget som ett nytt spel med Vs System-teman jag ska gå till gissar att hatarna och venomspittarna kommer att slå din lansering i marken Jag kommer att vänta med att klara slutdomen tills jag får chansen att se faktiska kort och spela Personligt hoppas jag gillar att spela 2PCG Och jag hoppas jag kan hitta någon som är villig att spela det nya spelet Men jag tror att du kommer att förlora ett betydande antal arvspelare som också är din gratisannonsering, för att helt enkelt det här inte är Vs System. Så endast platser kan användas i resursraden Allt annat är dött. Det är som manna, jag spelar inte Magic, så jag är inte säker. Det låter som att det fortfarande är tröttsamt, men ingen uthållighetstab, därför inte användbar för förstärkning. Då förlorar du när huvudpersonen är KO dA varierade Tecken kan inte bli bedövas tillbaka om det inte är anfall En annan varierad karaktär Weird Men flygande tecken kan bli bedövade av någonting. Ett nytt kort kan användas i resursraden, inte bara platser. Du förlorar när huvudpersonen är KO d, så du måste strategisera hur du får din Main Karaktären i åtgärden utan att exponera det för mycket eller för ofta Komplexiteten finns fortfarande kvar, men de har flyttats till kampfasen där de mer lämpligen hör hemma till en superhjälte game. Flying characters är fortfarande melee karaktärer, de kan bara flyga över Front Row att attackera Rack Row Och i melee-strid kan du alltid slå tillbaka eftersom det är hur melee-kamp fungerar i allmänhet. Inte ha spelat mycket av orignal Vs System men jag visste hur man spelar, dessa förändringar verkar var för det mesta göra det mycket bättre övergripande Samtidigt varv var ett problem, att förlora flera tecken per tur var ett problem, INTE HITTNING DIN KURV var ett problem Så överlag, jag applåderar dig. Helt kommer ni att få prata om OP snart som en TO är det viktigt. Som en systemveteran finner jag dessa nya regler spännande och innovativa, jag försökte få lite av min yngre frienda in i jämförelse med förra året och medan de spelade det okej, var de något som blev avstängd av det besvärliga lärandet förenklar mycket speciellt Hälsosystemet, vilket var något jag skulle infoga som en anpassad regel ändå p. Det här är mycket intressanta saker. Jag tycker att begreppet att ha en huvudperson i motsats till uthållighet skapar en luft i däckbyggnad och gameplay runt sagda huvudperson och nivåuppgångar är något som jag skulle vilja höra mer om. Du nämnde inte utrustning. Är det fortfarande en faktor med Thanos och Captain America i mixen, skulle jag anta en handske och eller sköld kanske är i ordning kanske när de stiger upp Eliminerar initiativ och de delade varvena är förmodligen den största förändringen jag ser här På de dagar vi alla kommer ihåg skulle spelaren med Initiativet bilda sin bildning innan motståndaren skulle börja sin egen b Uild, vilket ger motståndaren en fördel att se initiativspelarens bildande före attacken. Varje tur skulle sluta i återhämtning så att båda spelarna var redo i nästa tur. Nu verkar det som att spela mer som de traditionella resurserna där är i spel är vad du har till återhämtningsfasen som nu inträffar i början av din tur, inte slutet på den delade svängen. Även om det kan vara den bästa justeringen för veteranspelare, borde de och de nya personerna inga problem anpassning till traditionell svängningssekvens Det verkar som att det här kommer att vara exklusivt för att undra karaktärer just nu Finns det några planer på att välja andra franchises med 2PCGs hoppfulla framgång och kommer det att bli kontanturneringar hos Gen Con. Jag hoppas att det går fram emot denna upplevelse. gör det bra. Det finns en 10K hos Gen Con och vi har definitivt planer på att ta med våra andra licenser till Vs System 2PCG. Jag tycker att problemet med VS var den kommersiella sträegyen och pro kretsen, inte spelmec hanics Nu ändrar du spelet och håller 10k och pro s. Gör det, men jag får inte det. Orsaken bakom inställningsinitiativet var att den som attackerade först hade en bit av en fördel så att personen i försvaret , utan initiativ, kunde bilda sig utifrån angrepparnas bildning. De personer utan initiativ hade fortfarande en fördel även om de attackerade sist, bildades sist osv. Det var balanserat, till skillnad från alternerande fulla varv som i MTG där personen som går först helt enkelt förlorar en kortdragning och kan inte attackera om inte särskilda regler tillåter det. Hur gjorde ni dessa förändringar i spelet och tyckte att de var bra SMH. Here är en röst för att få mer förklaring bakom de enskilda förändringarna Jag är säker på att Jeff har sett gott om fler sådana förfrågningar över på Vs System Collective Facebook-gruppen. Jag var inte under några illusioner att en VS-omstart skulle vara exakt samma spel men dessa uppdateringar är mindre en förändring av det gamla spelet och mer en ny skapelse som lånar asp ects från det ursprungliga VS-systemet För mig är det inte världens ände och jag är verkligen villig att prova detta spel och ta chansen att tända 50 i brand om jag inte gillar det, men jag tror att det kallas en omstart på detta poäng är lite av en sträcka, särskilt när målinlägget inte var flyttat, dvs spelare börjar nu med 60 uthållighet istället för 50 men snarare var de helt förändrade. Åtminstone även om jag skulle vilja förstå varför det bestämdes borde det inte närmast original VS Jag får de allmänna önskningar som anges i detta inlägg och fallgroparna som ursprungligen ledde till att spelningarna avlivades men det var trevligt att se ännu djupare på vad som ledde till specifika förändringar och vad exakt det önskade resultatet av sådana individer ändras är . Jag var under intrycket, det här skulle bli en omstart, inte ett helt nytt spel. Komplexiteten och strategin som krävs för att spela detta spel bra är varför jag spelade den för nästan 10 år sedan. Och nu är det bara så annorlunda. Två stora frågor t hat har inte svarat här. 1 Har spelaren fortfarande använd tröskeln som sin mekaniker, eller kommer Plot Twists nu att behöva resurser att spela.2 Ska tecknen fortfarande använda samma värdetillväxtsystem 5 5 för 3, 7 7 för 4, 9 9 för 5, 12 12 för 6 som det gamla spelet. Jag måste säga att regeln ändras på ytan verkar som ett bra beslut VS kände ofta som en mattexamen, inte ett spel. Jag antar att den sista frågan skulle vara hur många lärare återkommande kort kommer att vara i huvudspelet När däck blev alla handledare, återkommande och degenererade kombinationer, det vill säga när du förlorade mig som spelare. Så behöver vi naturligtvis fortfarande mer information, men det är säkert att säga att detta inte är VS Men det är intressant Jag tror att jag kommer att njuta av att spela detta nya superhjälte spel. Så jag spelade aldrig VS men jag har varit en del av andra TCGs som Magic sedan början jag älskar att spela men jag är också en samlare min fråga är det något om det här spelet för att skrapa uppsamlarens handlare kliar. Folk klagar över priset på Magic-kort, men Jag kan garantera efter 20 års erfarenhet, om Magic-kort upphörde att ha samlighetsvärde eller penningvärde, skulle spelet ha massiva drop off. So allt i det nya VS-systemet för oss gamla skolsamlare och handlare. Låt mig veta tack.

No comments:

Post a Comment